Ansvarsfullt spelande
Hos Casino Gami är vi engagerade i ansvarsfullt spelande och uppmanar våra kunder att ha kontroll över tid och pengar medan de spelar. Under "Mitt konto" kan du sätta tidsgränser för att utesluta dig på en bestämd tid (24 timmar/1 vecka/1 månad/ 3 månader/ 1 år). Du kan även kontakta vår kundtjänst på [email protected] för att aktivera andra gränser och skyddsmekanismer.
Känner du att du kanske spelar för mycket?
Om du känner att du spelar för mycket eller har liknande bekymmer, uppmanar vi dig till att vidta försiktighet och noggrant tänka igenom vad ditt nästa steg bör vara och om du skall fortsätta spela. Det är mycket viktigt att du är medveten om hur du kan skydda dig själv när det gäller spelproblem.Casino Gami ger dig 3 alternativ för att skydda dig mot spelproblem:
• Insättningsgräns - Sätt en gräns för hur mycket du har råd att spendera innan du börjar spela. Försäkra dig om att du inte spelar för pengar som du behöver till andra saker. Du måste sätta tre gränser - en daglig, en för veckan och en för månaden.
• Självexkludering - Om du känner att du behöver en paus från spelande, kan du låsa ditt konto under en förutbestämd tid. Casino Gami kommer inte kunna öppna ditt användarkonto innan den angivna tiden passerat. Du kommer exkluderas från eventuella e-postmeddelanden och/eller annat marknadsföringsmaterial under den period du valt att självexkludera dig. Vi kan även anse att det är nödvändigt att stänga ditt konto om vi ser tecken på spelberoende.Om du har bestämt dig för att stänga ditt konto permanent, ber vi dig vänligen att kontakta [email protected]. Vi kommer vidta alla möjliga åtgärder för att förhindra dig från att fortsätta spela hos oss.
Självtest
Om du känner dig osäker på om ditt spelande börjar bli ett problem, kan du testa dig själv genom att svara på följande frågor:
• Känner du någonsin dåligt samvete över ditt spelande?
• Klagar dina vänner eller familj på ditt spelande?
• Har du någonsin lånat pengar eller sålt något så att du kan fortsätta spela?
• Har du någonsin spelat under en längre tid än du planerat?
• Har du någonsin spelat för mer pengar än du hade råd att förlora?
• Har du någonsin loggat in på nytt för att försöka vinna tillbaka pengar du förlorat?
• Har du någonsin funderat på att självskada eller begå självmord på grund av ditt spelande?
• Har du någonsin spelat för större summor för att uppnå samma känsla av spänning?
• Har ditt spelande någonsin fått dig att känna dig stressad eller orolig?
• Har ditt spelande någonsin orsakat finansiella problem för dig?
Om du svarat "Ja" på någon av dessa frågor kan du ha ett spelproblem. Om du misstänker att du har ett spelproblem, tveka inte att ta kontakt med oss på [email protected] eller med en organisation för människor med spelproblem. Det finns ett antal organisationer som erbjuder rådgivning till spelare som lider av spelproblem och spelberoende. Om du behöver hjälp för dina spelvanor hänvisar vi dig vänligen att kontakta följande hjälplinjer;
• chat.mind.se som du når på telefonnummer, 90101.
• www.1177.se som du når på telefonnummer, 1177.
Stödlinjen
På Internet: www.stodlinjen.se
Telefon: 020-81 91 00 vardagar mellan 09.00-17.00, samt måndagar och torsdagar mellan 09.00-21.00. Stödlinjen kan även nås via chatt, e-post eller sms via webbsidan ovan.
Spelberoendes Riksförbund
På Internet: www.spelberoende.se
Här kan du läsa mer om lokala verksamheter samt, hitta kontaktuppgifter till olika föreningar, stödgrupper och kontaktpersoner som arbetar för att förebygga och avhjälpa spelberoende.
Spelpaus
På Internet: www.spelpaus.se
Här kan du samla stänga av dig via BankID från spel om pengar hos alla licensierade spelbolag i Sverige.
Vi här på Casino Gami önskar dig en god välfärd!