Regler och villkor
- Generellt
- De följande användarvillkoren reglerar din användning av plattformen och utgör avtalsförhållandet som parterna härmed är överens om.
- Kanon Gaming Limited är ett bolag med begränsat ansvar som är registrerat på Malta, med företagsnummer C57860. Vår registrerade adress är The Penthouse, JPR Building, Triq taz-Zwejt, San Gwann, Malta.
- Kanon Gaming Limited är licensierat och reglerad av Spelinspektionen med licensnummer 18Li12831, utfärdat den 11 april 2019.
- De här användarvillkoren tillsammans med integritetspolicyn bestämmer ditt förhållande med oss, när du använder hemsidan och/eller någon av dess funktioner, spel och/eller andra tjänster som erbjuds på hemsidan.
- Genom att genomföra en insättning på vår webbplats samtycker du automatiskt till våra villkor och accepterar att ta emot marknadsföringskommunikation från licensinnehavaren (vilket innefattar alla varumärken under Kanon Gaming LTD). Du har rätt att ändra dina inställningar för marknadsföringskommunikation när som helst. Denna justering kan göras genom dina profilinställningar så snart ditt konto är öppet och operativt. Det är ditt ansvar att se till att dina preferenser är uppdaterade för att återspegla dina nuvarande önskemål angående mottagande av marknadsföringskommunikation.
- Alla tjänster som erbjuds, registrering på hemsidan och alla spel som accepteras på casinogami.se omfattas av dessa användarvillkor.
- Du håller även med att du inte finner våra spel eller plattform otrevlig, frånstötande, orättvis eller opassande.
- Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor och därmed ändra avtalet mellan dig och oss, om det så krävs enligt lag, myndighetsbeslut eller myndighetsråd, på grund av lagändringar/ändringar i praxis eller det bedöms krävas av kommersiella skäl.
- Du kommer få information om ändringar innan villkorsändringar träder i kraft och du kommer att bli ombedd att samtycka till ändringar nästa gång du loggar in. Samtycke är obligatoriskt för att du ska kunna fortsätta att använda webbplatsen och våra tjänster.
- Skulle du inte godkänna ett eller flera av villkoren, nu eller senare versioner, måste du sluta använda hemsidan. Du måste stänga ditt konto och ta ut eventuell positivt saldo från ditt konto. Skulle du behöva mer hjälp be vi dig kontakta vår kundtjänst på [email protected].
- Den ursprungliga engelska versionen av dessa användarvillkor kan ha översatts till andra språk. Den översatta versionen är endast gjord av artighetsskäl och du kan inte åberopa några rättigheter med hänvisning till den översatta versionen. I händelse av tvist om innehållet eller tolkningen av dessa villkor samt eventuella avvikelser mellan den engelska versionen och annan språkversion av dessa villkor, ska den engelska versionen, i den utsträckning som lagen tillåter, råda och vara slutgiltig.
- Den nuvarande versionen av dessa användarvillkor gäller tills dess att en senare version finns tillgänglig på hemsidan.
- Definitioner
- Kanon Gaming Limited syftar till “Casino Gami”, “Företaget”, “vår”, “vi” eller “oss” och kontoinnehavaren som “du” eller “din”.
- “Spel”, “Handel”, “Handelsmöjligheter”, “Plattformen”, “Hemsidan”, “Slots”, “Slotspel”, “Spelautomat”, “Casino”, “Live Casino” ska också referera till plattformen som tillhandahålls och drivs av Kanon Gaming Limited.
- “Mjukvara”, “Handel”, “Spel” och “Betting” betyder all programvara som används och verktyg som erbjuds av Kanon Gaming Limited för att driva spelen och att placera insatser.
- “Spel” eller “Spelen” syftar till en eller flera av de spelprodukter som erbjuds på plattformen.
- Kontoinnehavare
- För att kunna använda vår hemsida, måste du registrera ett konto på https://www.casinogami.se.
- Du bekräftar att du är över 18 års ålder, eller har majoritetsålder i den jurisdiktion där du bor.
- Du bekräftar att du har en permanent adress eller är bokförd i Sverige.
- Du bekräftar att du inte är spelberoende.
- Vi kommer även få aktuell information från http://www.spelpaus.se angående din status hos dem.
- Du har personligt ansvar för att du har fullständig och obegränsad laglig rätt att delta i spelen. Du bekräftar även att du bor i en jurisdiktion där dessa aktiviteter är lagliga.
- Deltagande i spelen varhelst förbjudet enligt lag är ogiltigt. Sådan ogiltighet ska dock inte påverka några insatser eller betalningar som görs till och upplåts till förmån för företaget.
- Du måste registrera dig med hjälp av BankID. Ditt BankID kommer ge oss information såsom ditt personnummer, namn och bokförda adress. Skulle du vilja ha mer information angående hur man skaffar och använder BankID, ber vi dig kontakta din bank.
- Detaljerna på ditt konto måste vara de samma som på ditt ID dokument, bokförda adress och betalningsmetoder.
- Du är ansvarig för att bekräfta att dina personliga detaljer är fullständiga och korrekta. Skulle det vara något som inte stämmer ska du så snart som möjligt kontakta [email protected] med dina ändringar.
- Du är medveten att du inte behöver medverka på några spel på hemsidan och sådan medverkan, skulle du välja att medverka, är ditt eget val, diskretion och risk.
- Du bekräftar vidare att spelen och andra tjänster på hemsidan är endast i underhållningssyfte och allt annat användande är strängt förbjudet.
- Du bekräftar att du inte är anställd av Kanon Gaming Limited.
- Casino Gami konto
- Du får endast ha ett konto på hemsidan.
- Skulle du skapa mer än ett konto, förbehåller vi oss rätten att blockera och ta bort alla ytterligare konton som du skapar.
- Vi förbehåller oss även att avsluta några konton som kan spåras till samma adress, IP adress eller dator, och frysa alla vinster, om några, till sådana konton.
- Vi reserverar oss rätten att inte låta dig öppna ett konto.
- Du får inte tillåta någon annan person eller tredje part, inklusive, utan begränsning, någon minderårig, att använda ditt spelkonto, få tillgång till och/eller använda material eller information från plattformen, ta emot någon vinst eller delta i spel.
- Om du, antingen medvetet eller oavsiktligen, har uppgivit inloggningsuppgifter så att en tredje part har fått tillgång till ett konto ska vi, om så krävs, samarbeta med myndigheterna, för att tillhandahålla information som kan hjälpa till i en eventuell utredning, inklusive IP-adresser och annan relevant data eller transaktioner.
- Det är ditt ultimata ansvar att rapportera sådant missbruk till dina lokala myndigheter.
- Du får inte spela på kredit.
- Du får inte använda ditt Casino Gami konto som ett sparkonto.
- Pengarna som finns på ditt konto genererar ingen ränta.
- Du är ensam ansvarig för att rapportera och redovisa alla skatter eller andra avgifter som gäller för dig enligt relevant lag, för alla vinster du får från oss.
- Vi håller dina medel separat från våra egna medel, på olika konton som innehas av en finansiell institution som godkänts av Spelinspektionen.
- Skulle vi likvideras eller stänga av någon annan anledning, är dina pengar skyddade i enlighet med EU lag.
- Stänga ett konto
- Vi förbehåller oss rätten att inte låta dig öppna ett konto eller att blockera, avregistrera eller avbryta ett konto när som helst, enligt dessa villkor och utan att meddela dig i förväg.
- Vi förbehåller oss även rätten att ogiltigförklara eventuell vinst och konfiskera eventuellt saldo på ett konto under någon av de följande omständigheter:
- Du har lämnat felaktig eller vilseledande registreringsinformation;
- Du är minderårig;
- Du är bosatt i en jurisdiktion där deltagande i spelen är förbjuden enligt lag;
- Du har tillåtit (avsiktligt eller oavsiktlig) en tredje part att använda eller satsa på kontot;
- Du fuskat eller vi anser att du har använt ett system (inklusive maskiner, datorer, programvara eller andra automatiserade system) som är konstruerade eller lämpliga för att kullkasta programvaran.
- Du har inte loggat in på ditt konto och spelat under de senaste 30 månaderna.
- Du har lämnat falska dokument i en verifieringsprocess.
- Du har använt ett kredit- eller betalkort, bankkonto, e-plånbok eller någon annan finansieringskälla som inte tillhör dig.
- Inaktiva och Vilande konton
- Ifall du inte har placerat en insats under en sammanhängande period som överstiger 3 månader, kommer statusen på ditt konto att ändras till “inaktiv”.
- När ett konto blir inaktivt, kommer vi debitera ditt konto med en avgift på 50 kronor eller 5% av ditt saldo, beroende på vilken som är störst, per månad, från ditt konto som administrativ avgift, tills dess att ditt kontos verkliga saldo når noll. Vi kommer kontakta dig via email 30 dagar innan ditt konto blir inaktivt för att påminna dig om denna avgift och konsekvenserna av din inaktivitet.
- Du kan aktivera ett inaktivt konto genom att logga in på ditt konto och placera en insats.
- Den inaktiva perioden börjar löpa från din senaste placerade insats.
- Om du inte har placerat en insats in på ditt konto på 12 månader betraktas ditt konto som vilande.
- När ett konto blir vilande förbehåller vi vår rätt, i enlighet med gällande lagar, att avsluta ditt konto och kontakta dig med syftet att föra över ett eventuellt återstående saldo.
- Betalningar
- Vi kan ge kommersiella agenter och betalningsleverantörer tillstånd att behandla alla insättningar och uttag för vår räkning.
- Vi kan ta betalt för insättningar och uttag.
- Du kan endast begära uttag med samma metod som du gjorde när du gjorde din insättning.
- Insättning till, och uttag från, ett konto ska alltid ske genom en finansiell institution eller en betalningsleverantör.
- Vi accepterar inte kontanta medel som skickas eller leverans direkt till oss eller till någon av våra betalningsleverantörer.
- Procedurer, villkor, tillgänglighet och tid för insättningar och uttag kan variera under tiden på dygnet, likaså mellan olika finansiella institutioner.
- Vi reserverar oss rätten att genomföra säkerhetskontroller vid slumpmässiga tillfällen och med vår egen diskretion.
- Våra produkter och tjänster konsumeras direkt. Vi kan därför inte tillhandahålla återbetalning, retur av varor eller annullering av tjänsten när vi spelar. Om du spelar ett spel med riktiga pengar dras pengarna direkt från ditt konto.
- Du accepterar att vi får begära ytterligare information i och med en säkerhetskontroll och att vi kan blockera dig från att spela och/eller reservera din insättning och/eller uttag tills dess att vi har mottagit och godkänt den begärda informationen.
- För att upprätthålla en hög säkerhetsnivå och integritet i systemet förbehåller vi oss rätten att, när som helst, göra en säkerhetsgranskning för att bland annat bekräfta din identitet, ålder, bostadsadress och annan registrerad information. Vi får även kontrollera på vilket sätt du deltar i spelen och verifiera finansiella transaktioner för att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism och eventuella överträdelser av dessa villkor eller gällande lagar.
- Alla transaktioner skall kontrolleras för att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism, och alla misstänkta transaktioner som identifieras i vart system ska rapporteras till berörda myndigheterna. Vi har inte förpliktigade att meddela dig av något sådant samarbete med berörda myndigheter.
- Om vi felaktigt krediterar dig med vinst som inte är din, oavsett ifall ett sådant misstag beror på ett tekniskt eller mänskligt fel eller av ett annat skäl, ska de pengarna fortsätta vara vår egendom och beloppet ska debiteras från ditt kontosaldo. Ifall du, har tagit ut del eller hela summan, innan vi insåg misstaget, utan att det påverkar andra rättsmedel och åtgärder som kan vara tillgängliga enligt lag, utgör det felaktigt utbetalda beloppet en skuld från dig till oss.
- Skulle du se att du har ett felaktigt saldo på ditt konto, är du skyldig att anmäla detta faktum till oss så snart som möjligt via [email protected].
- Insättningar
- Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgifter för insättningar.
- Vi kan tilldela minimi- och maximala insättningsgränser, enligt vad som anges på hemsidan.
- Den maximala insättningsgränser bestäms individuellt av dig, vid registrering. Gränserna som du måste sätta är per dag, vecka och månad.
- En insättning kommer finnas tillgänglig inom en resonabel tid, bortsett från när ytterligare verifieringar krävs.
- Vi förbehåller oss rätten till att begära ytterligare dokument för att bekräfta din identitet när du gör insättningar, för att efterfölja lagar och regler. Dessa dokument inkluderar, men är inte begränsade till, ID, adressbevis och betalningsbevis.
- Alla insättningar till ditt Casino Gami konto måste komma från en betalningskälla där du är den namngivna kontoägaren.
- Skulle du sätta in pengar från ett konto som inte är i ditt namn, kommer vi återbetala den insättningen och vi kommer debitera eventuella avgifter för att återbetala insättningen, ifrån det insatta beloppet. Notera att alla vinster kommer förverkas och vi förbehåller oss rätten att stänga kontot.
- Det är olagligt att sätta in pengar som erhållits med olagliga eller otillbörliga medel eller från en betalningsmetod som du inte hade rätt att använda.
- Uttag
- Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgifter för uttag.
- Vi kan tilldela minimi- och maximala uttagsgränser, enligt vad som anges på hemsidan.
- Du måste gjort minst en insättning innan du kan begära ett uttag.
- Det insatta beloppet måste omsättas minst en gång innan ett uttag kan begäras.
- Ett begärt uttag kommer bearbetas så snart som möjligt.
- Innan några uttag behandlas kommer ditt spel att ses över för oregelbundna spelmönster. Om vi anser att ett oregelbundet spel har inträffat, förbehåller vi oss rätten att reservera och/eller konfiskera eventuella vinster.
- Vi förbehåller oss rätten att själva besluta vilka aktiviteter som utgör oregelbundet spel.
- Vi förbehåller oss rätten att blockera uttag för kontroller av penningtvätt och ansvarsfullt spelande.
- Du kan ta ut maximalt 100 000 kronor per 7 dagar.
- Du kan ta ut maximalt 50 000 kronor per 24 timmar.
- Vi förbehåller oss rätten att utföra säkerhetskontroller och identitetsverifiering för alla begärda uttag.
- Vi förbehåller oss även rätten att utföra säkerhetskontroller för betalningar.
- Medel måste tas ut med samma metod som användes för insättning, om inte annat anges på plattformen eller om vi anser det nödvändigt att, efter eget gottfinnande, använda en annan metod.
- Alla transaktioner kommer kontrolleras för att förhindra pengatvätt. Vi kommer anmäla och rapportera alla misstänkta transaktioner till de relevanta myndigheterna i Sverige. Skulle du bli medveten om någon misstänkt aktivitet relevant till spelen på hemsidan eller företaget generellt, är det din skyldighet att meddela oss direkt. Vi kan stänga av, blockera eller avsluta ett konto och behålla pengarna, ifall ombedda att göra så, enligt lagar och regler, inkluderande men inte begränsat till SFS 2020:51 Lag om ändring i lagen (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
- Verifiering av Identitet
- Du måste registrera dig samt logga in med hjälp av BankID.
- Vi förbehåller oss rätten att efterfråga ytterligare dokument för att bekräfta din identitet.
- Du kan bli ombedd att skicka in ett eller flera av följande dokument:
- En kopia av ett giltigt ID utfärdat av myndigheten i ett erkänt land, tex pass, körkort och nationellt ID.
- En kopia av ett kontoutdrag eller bevis på andra betalningsmetoder enligt vad som är passande.
- En kopia av en faktura för vatten, el, internet eller telefon (inte äldre än 6 månader gammal).
- Ett utdrag ur folkbokföringsregistret.
- En kopia av ett aktuellt kontoutdrag (inte äldre än 6 månader gammal) eller utdrag från andra betalningsmetoder eller erkända kreditinstitut.
- Du ger oss rätt att använda den informationen eller dokumentationen som tillhandahålls av dess kunder för att validera deras identitet eller dela den med en auktoriserad tredje part för att kontrollera, verifiera eller validera den.
- Vi kan även få information om dig genom offentliga tillgängliga resurser och databaser.
- Ansvarsfullt spelande
- Vi är engagerade i ansvarsfullt spelande och uppmanar dig att hålla koll på både tid och pengar som spenderas under spel.
- Du måste sätta gränser för insättningar gjorda per dag, vecka och månad.
- Du måste sätta gränser för inloggning per dag, vecka och månad.
- Du kan även blockera ditt konto för en bestämd eller obestämd period genom att använda självavstängning verktyget på hemsidan. Du kan stänga av dig för en period av 24 timmar, en vecka, en månad, tre månader och ett år.
- Skulle du ha några andra frågor eller tror att du kan ha ett problem i samband med ditt spelande, uppmuntrar vi dig att kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller gå till http://www.spelpaus.se för att aktivera ytterligare gränser och skyddsmekanismer.
- Vi reserverar oss rätten att blockera ditt konto ifall vi anser du visar tecken av att vara spelberoende.
- När du har fastställt en gräns för insättning kan den ändras eller tas bort under kontoinställningar.
- Om du sänker din gräns skall ändringen träda i kraft omedelbart efter ändringen är registrerad på plattformen.
- Skulle du vilja öka en gräns, kan du kontakta vår kundtjänst på [email protected] och sådan gräns kommer bli justerad 72 timmar senare.
- Vi kan inte acceptera insatser från dig utöver de gränserna som du har satt.
- Vi kommer exkludera dig från eventuella reklamutskick och annan icke-nödvändig kommunikation under hela självexkluderingsperioden.
- En självavstängning gäller direkt efter det att du har kontaktat vår kundtjänst på [email protected].
- Ett antal organisationer ger råd till personer som upplever spelproblem och missbruk, till exempel din lokala kommun och http://www.stödlinjen.se.
- Vi förbehåller oss rätten att blockera eller stänga av dig från en eller flera av plattformarna som vi äger ifall vi anser att ditt fortsatta användande av våra tjänster är negativt för din hälsa och sinnesstämning.
- En självavstängning är endast relevant för den här plattformen och inte för någon annan av de plattformarna som Kanon Gaming Limited äger.
- När du loggar in på hemsidan, kommer en ruta att påminna dig om dina gränser och din totala spelhistorik. Det samma kommer inträffa varje inloggad timme därefter. Denna popup kommer informera dig om dina a) insättningsgränser, b) inloggningsgränser, c) nettoförluster, d) nettovinster och e) senaste inloggning. För att ta bort rutan måste du aktivt välja att fortsätta spela eller loggas ut från hemsidan.
- Penningtvätt och Finansiering av Terrorism
- För att vi ska kunna uppfylla våra juridiska skyldigheter kan vi be dig om information utöver registreringsinformationen när du ansöker om ett konto och när som helst när du har ett aktivt konto hos oss. Detta kan inkludera, men är inte begränsat till, bevis på din identitet, adress, ålder, ursprung för insatta medel, räkningar och kontoutdrag.
- Vi kan också få information om dig genom offentligt tillgängliga resurser och databaser.
- Vi kommer alltid att begära ytterligare dokumentation när dina kumulativa insättningar uppnår 20 000 kronor, men vi reserverar oss även rätten att kunna begära detta i ett tidigare stadie.
- Vi kan blockera ditt konto om vi inte är nöjda med den information som du har gett oss eller i händelse att du inte skickar in den begärda informationen inom en rimlig tid.
- Skulle du inte skicka in den begärda informationen eller annan information som vi behöver för att vi ska kunna följa våra juridiska skyldigheter, kan leda till att du rapporteras till relevant tillskyddsorgan. Detta kan omfatta myndigheter för övervakning och rapportering av brott samt allvarliga brott. Notera även att vi kan begränsas enligt lag att informera dig om sådan rapportering.
- Alla transaktioner kontrolleras för att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism. Alla medarbetare i vårt kundtjänst-team och ekonomiavdelning kommer få adekvat och fortgående utbildning i detta avseende. Det är olagligt att sätta in pengar från felaktiga medel och alla transaktioner kommer att kontrolleras för att identifiera sådana inställningar som görs av användarna. Eventuella misstänkta aktiviteter kommer att rapporteras till var MLRO och till relevanta myndigheter. Ingen anställd kommer förvarna en misstänkt spelare om en potentiell undersökning.
- Generella Spelregler
- Spelen som finns tillgängliga på hemsidan har olika regler, dessa kan finnas inom det relevanta spelet och du måste alltid spela det spelet i linje med de reglerna som är relevanta för det specifika spelet.
- Automatiska rundor spelar det valda numret rundor automatiskt eller när en av de avancerade inställningarna för autoplay är bekräftade.
- Om ett spel startas men tekniska fel eller problem av något slag uppstår, efter att du har placerat en insats, ska vi återbetala det satsade beloppet direkt till berörda konton, eller ersätta på annat vis.
- Om ett casinospel startas men ett tekniskt fel eller problem uppstår av något slag, efter att du har placerat en insats, kommer spelet att återupptas från den tidpunkt där det avbröts.
- Vår skyldighet till dig är begränsat till din insats.
- Vi förbehåller oss rätten att rätta till eventuella misstag som uppstår på grund av tekniska fel som till exempel felaktiga kontotransaktioner och att göra ändringar som är nödvändiga för att reflektera externa ändringar, till exempel korrigeringar av casinospel.
- Om en återbetalning inte kan utföras automatiskt ska vi genomföra återbetalningen manuellt så snart det är rimligt möjligt, med hänsyn tagen till eventuella undersökningar som måste göras innan sådan återbetalning.
- Vi förbehåller sig rätten att ogiltigförklara eventuell vinst som erhållits som ett resultat av tekniska fel eller annat fel.
- Om du missbrukar ett sådant fel, reserverar vi oss rätten att få ditt konto stängt och eventuella insättningar och/eller vinster förverkas.
- I händelse av ett funktionsfel på plattformen anses alla insatser ogiltiga.
- Ifall ett avbrutet spel inte är avslutat inom 90 dagar, kommer det avslutas.
- Ifall en spelare inte krediteras sina vinster från en casinorunda på grund av ett fel, kommer spelleverantören reservera vinsten tills dess den är utbetald.
- Ifall felet inte korrigeras, kommer spelleverantören kontaktas, efter vilket vi avstämmer spelomgångarna och ser till att du krediteras rätt belopp.
- Tekniskt fel annullerar alla vinster.
- Tekniskt fel i spelets hårdvara eller programvara; alla berörda insatser återbetalas.
- Spelomgångar som inte är avslutade sparas i sex månader.
- Om du anser att spelet/s resultat är orättvisa eller felaktiga ber vi dig kontakta vår kundtjänst omedelbart på [email protected] och rapportera incidenten.
- Säkerhetsregler
- Vi ska inte hållas ansvariga för att en satsning av någon anledning inte placeras om ditt internet kopplas ner från plattformen, inklusive men inte begränsat till, datafel och fel i teletjänster eller internetanslutningar.
- Saldot på kontot kommer alltid vara det som är registrerat på servern, i händelse av avbrott i internetuppkopplingen ska kontosaldot återspegla saldot efter slutförandet av den sista insatsen som gjordes före avbrottet.
- Artificiellt Intelligenta program, processer, applikationer och alla andra former av programvara och hårdvara - inklusive de som vanligtvis kallas “bots” - är förbjudna att ta spelbeslut eller ta del i spel på plattformen, varken under egen regi eller under övervakning av någon person. Vi förbehåller oss rätten att kontrollera datorer för att se om sådana program körs. Det är i allas intresse att säkerhetsställa säkerheten och integriteten hos spelen som en del av säkerheten som vi erbjuder kontoinnehavare.
- Användningen av en VPN eller en proxy för att kringgå några av villkoren för att registrera och/eller logga in på plattformen är strängt förbjudet.
- Vi förbehåller oss rätten att stänga ett konto och konfiskera alla vinster en spelare har erhållit under användning av VPN eller proxy tjänster.
- Integritetspolicy
- För information om hur vi hanterar personlig data, se vår integritetsskyddspolicy här.
- Ansvar
- Vi, vår mjukvara och leverantör, dotterbolag eller affiliates är inte ansvariga för någon direkt, indirekt, oavsiktlig eller särskild skada som uppstår till följd av användning eller oförmåga att använda Kanon Gaming Limiteds spel, mjukvara och/eller material, förutom den skada som har framkommit genom grov vårdslöshet.
- Du bekräftar och godkänner specifikt att vi inte är ansvariga för något förtalande, stötande eller olagligt beteende av dig själv.
- Du ska hålla Kanon Gaming Limited, våra anställda, tjänstemän, styrelseledamöter, licenstagare, distributörer, grossister, dotterbolag, samarbetspartners, marknadsföringskampanjer, mediapartner, agenter och återförsäljare utan skyldighet och ska fullt ut befria oss från alla kostnader, skulder och skador som kan uppkomma till följd av ditt;
- inträde, användning eller återanvändning av spelen eller mjukvaran;
- användande av material på webbplatsen;
- deltagande i spelen, eller
- godkännande av vinst eller pris.
- Eventuella meddelanden eller uppgifter som sänds av oss kommer att skickas till e-postadressen som tillhandahölls när du registrerar ett konto eller uppdaterade sådana uppgifter.
- Det är ditt ansvar att vid varje tillfälle se till att en giltig e-postadress är registrerad hos oss.
- Representation
- Du har ingen skyldighet att delta i några spel på plattformen och sådant deltagande, om du väljer att delta, är av ditt eget val, godtycke och risk.
- Om du är missnöjd med någon tjänst som är relaterad till spelen eller med något av de nuvarande användarvillkoren är din enda åtgärd att sluta använda plattformen.
- Vi ger inte någon rådgivning i skatte- och rättsliga frågor och skall inte hållas ansvariga. Vi ska inte hållas ansvariga för förlust, skada, förlust av vinst, avgifter och andra kostnader som uppstår i samband med tjänsterna och spel som vi erbjuder.
- Skatter på eventuella vinster eller priser är ditt eget ansvar.
- Du samtycker till att använda sitt konto för reklam och marknadsföring utan ersättning, förutom när det är lagligt förbjudet.
- Genom att delta i spelen representerar, garanterar och intygar kontoinnehavaren att fullständig frihet från fel är omöjligt att uppnå med avseende på mjukvaran.
- Om du blir medveten om att mjukvaran innehåller fel ska du:
- Avstå från att dra fördel av det;
- Hålla sådana fel konfidentiella och under inga omständigheter informera någon tredje part om detta;
- Dessutom ska du skriftligen underrätta oss om ett sådant fel omedelbart efter att ha blivit medveten om det.
- Om du inte uppfyller åtagandena enligt denna klausul, ska vi eller någon som representerar oss ha rätt till full ersättning för alla kostnader, inklusive kostnader för att reparera mjukvaran, som kan hänföras till felet i fråga och din underlåtenhet att anmäla till oss.
- Förutom eventuella andra rättsmedel som är tillgängliga för det enligt lag eller eget kapital förbehåller vi oss rätten att, om du inte har följt ovanstående, blockera berörda konton och/eller att subtrahera pengar från sådan konton för att täcka en del, eller allt, av den skada som uppstått eller hotar att uppstå hos oss, utan vidare varsel.
- Du garanterar att du, vid registrering och under hela den aktiva satsningen på spel, inte har engagerat dig och inte kommer att engagera dig i någon av följande och/eller relaterade aktiviteter:
- Penningtvätt
- Korruption
- Bedrägeri
- Brottslig verksamhet
- Marknadsmanipulation/missbruk
- Finansiering av terrorism
- Bestickning och/eller
- Ekonomiska sanktioner
- Du garanterar att du inte har insiderinformation om någon av de händelser som satsningarna placeras på.
- Om vi har en rimlig anledning att misstänka att du kan ha hjälpt eller försöker hjälpa en tredje part att engagera sig i någon av de förbjudna aktiviteter som anges ovan, kan ditt konto begränsas från vidare spel och uttag eller blockeras under den period som ärendet undersöks.
- Vi garanterar att hantera medel som tillhör dig på ett säkert och lämpligt sätt, att hantera kunddata i enlighet med gällande dataskyddslagar och att betala eventuella spelskatter enligt svenska lagar och regler.
- Lagenlighet
- Vi varken tolererar eller tillåter olaglig vadslagning.
- Vi ansvarar inte för dig ifall du väljer att ignorera dessa lagar och kommer inte att ersätta dig för eventuella nackdelar som du kan drabbas av till följd av överträdelser av eventuella relevanta lagbestämmelser.
- Du ansvarar för att du, enligt relevant lag, har tillåtelse att spela och därför tar allt ansvar om du spelar olagligt hos oss.
- Om du inte följer de ovannämnda villkoren och de som anges av Spelinspektionen, kommer ditt konto omedelbart att stängas.
- Dessutom förbehåller vi oss rätten att, när som helst, avvisa registrering av framtida spelare från länder som svartlistas av FATF eller andra institutioner som är avsedda att förebygga penningtvätt och användningen av det finansiella systemet för terrorismfinansiering.
- För ytterligare information om Spelinspektionen, ber vi dig besöka deras hemsida på http://www.spelinspektionen.se.
- Avskiljbarhet
- Om någon av bestämmelserna i dessa användarvillkor anses vara olagliga eller inte verkställbart, ska sådana bestämmelser avskiljas från dessa villkor och alla andra bestämmelser ska förbli i kraft utan att påverkas av sådant avskiljande.
- Överlåtelse
- Vi förbehåller oss rätten att överlåta eller på annat sätt lagligt överföra våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor. Du ska inte överlåta eller på annat sätt överföra dina rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor.
- Force Majeure
- Vi ansvarar inte för bristande fullgörande av sina åtaganden och/eller för skada om detta beror på en omständighet som vi inte har kunnat förutse eller undvika, exempelvis blixtnedslag, eldsvåda, myndighetsbestämmelse, myndighetspåbud eller annan offentlig reglering, strejk eller annan arbetsmarknadskonflikt, brist på kommunikationer, varor eller energi, strömavbrott, sabotage etc.
- Helt Avtal
- Dessa villkor, tillsammans med vår integritetspolicy, utgör hela avtalet mellan dig och oss med avseende till hemsidan.
- Tvister och Klagomål
- När du kontaktar oss kommer du inte använda uttryck eller ord som är:
- Sexuellt uttryckliga eller grovt stötande;
- Nedsättande eller uppmuntrar hat;
- Kränkande, ärekränkande eller på annat sätt trakasserar, hotar eller orsakar besvär för våra kundtjänstmedarbetare.
- Reklamationer ska ske så snart som möjligt och inom en skälig tid från det att du har upptäckt felet. Vi kommunicerar skriftligen vårt beslut till de kontaktuppgifter som du har angett.
Reklamationer hanteras i första hand av vår kundtjänst, men kan vid behov eskaleras till andra relevanta avdelningar inom Kanon Gaming Limited. Vi rekommenderar att reklamationer sker skriftligt och skickas per email till vår kundtjänst – [email protected]. - Om du däremot fortsätter att spela på vår plattform, accepterar du resultatet av eventuella tidigare spel, på vårt eget gottfinnande, att ett sådant resultat inte längre kan bestridas och inga återbetalningar eller andra justeringar kommer beviljas eller via telefon på +356 21721930.
- Eventuella problem avseende en transaktion i samband med ett konto ska rapporteras till oss via vår kundtjänst inom sex (6) månader efter transaktionen, betalning och/eller avräkning ägde rum eller borde ägt rum, annars förbehåller vi oss rätten att, efter eget gottfinnande, inte att undersöka problemet.
- När en tvist uppstår mellan oss och dig kommer vi tillhandahålla en detaljerad lista över transaktioner som du har gjort. Den informationen kommer även att ställas till förfogande för en legitim tredje part om du skulle önska eller godkänna det.
- Skulle vår kundtjänstavdelning inte kunna lösa problemet, kommer det skickas vidare inom företaget. Du kommer få regelbundna uppdateringar angående utvecklingen fram tills dess det är löst.
- Så snart våra chefer har personligen kollat på detaljerna i problemet och bekräftat deras slutgiltiga åsikter via email, är den interna utredningen betraktad som avslutad.
- Du har även rätt att få en potentiell tvist prövad av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
För att få en tvist prövad kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 10123 Stockholm eller https://www.arn.se/.
De beslut som fattas av ARN är en rekommendation om hur den uppkomna tvisten bör lösas mellan parterna och är inte bindande. Vi följer normal ARNs rekommendationer avseende tvister med kunder. Beslut fattade av ARN kan inte överklagas. Att få ett beslut prövat hos ARN är kostnadsfritt. - Skulle du inte vara nöjd med detta svar har du rätt att hänvisa tvisten till EU:s alternativa tvistlösningstjänst (ADR) genom att följande denna länk https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase.
- Vi bedriver vår verksamhet enligt Maltas lagar och förordningar.
Du samtycker till att domstolarna på Malta kommer ha exklusiv jurisdiktion över alla eventuella tvister eller anspråk som är relaterade till dessa villkor, med förbehåll för eventuella obligatoriska lagar, regler eller förordningar till skydd för spelare eller konsumenter som gäller där du är bosatt. - Vi sparar och behåller kopior av all kommunikation som du har med vår kundtjänst.
- När du kontaktar oss kommer du inte använda uttryck eller ord som är:
- Övrigt
- Du förstår att termerna “Casino Gami” och “casinogami.se” är varumärken och handelsnamn på företaget och att du inte erhåller några rättigheter för dessa uttryck, eller någon annan grafik, text, koncept eller metodik, genom att använda plattformen, programvaran eller material.
- Våra medarbetare, licenstagare, distributörer, grossister, dotterbolag eller andra byråer, återförsäljare och familjemedlemmar till dessa är inte berättigade till att delta i några spel eller kampanjer på plattformen.
- Alla angivna datum och tider på plattformen och spelen är baserade på Centraleuropeisk tid (GMT+1) om inget annat anges.
- Alla utgåvor visar ett versionsnummer och giltighetstartdatum. Dessa villkor är version 2.5 och uppdaterades senast den 4 Mars 2024.