Integritetspolicy
Den här övergripande integritetspolicyn (“integritetspolicy”) är relaterad till hemsidan https://www.casinogami.se och/eller eventuella undersidor och/eller associerade domäner (och/eller undersidor). Dessa kommer hädanefter refereras till som “sidan”. Den är även gällande för eventuell service som erbjuds på sidan (kan även inkludera försäljning av varor) av Kanon Gaming Limited, ägaren av sidan, (“vi”, “oss”, “vår”, “Kanon Gaming” eller liknande) samt alla relaterade mjukvaruapplikationer (Apps) där personlig data hanteras. I den här övergripande integritetspolicyn kommer ord som “du”, “din”, “spelaren” och “kunden” att referera till en fysisk person som använder sig av sidan och/eller relaterad tjänst. Du kan läsa den här informationen både som användare av våra produkter och tjänster, men också som vanlig besökare av sidan. Vi kan skicka dig till den här sidan från andra platser på vår sida eller i samband med erbjudandet av våra tjänster, där vi hänvisar till vår integritetspolicy. Vi vill uppmärksamma dig på att det är den engelska versionen av den här policyn som är gällande om något vid översättningen till svenska har blivit felaktigt eller missats.
Trots att den här integritetspolicyn är detaljerad och innehåller grundlig information om hur vi hanterar personlig data (via sidan, via applikationer eller på andra sätt), kan tillägg tillkomma i samband med olika undersidor och produkter som gäller ovanpå nedanstående regler.
Trots att vår mål att att alltid vara klara och tydliga med all information kring personlig data, ber vi dig att visa förståelse för att vissa juridiska dokument ibland kan vara svåra att läsa. Vi ber dig dock att se över den här integritetspolicyn (vilken vi försökt förenkla i den mån som det går) för att få vetskap om hur vi hanterar din data. Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor eller vill att vi utvecklar vår information om en enskild del i dokumentet. Du kan exempelvis höra av dig till oss om du vill veta hur olika processer som vi genomför är kopplade till enskilda lagar i det land som du verkar i. Vi kan snabbt och enkelt hjälpa dig med att få svar på det som du undrar över.
Applicerbara lagar
Som en verksamhet etablerad på Malta, inom EU, är det huvudsakligen följande lagar som gäller för oss och som berör dig när du använder vår sida och/eller våra tjänster:
• The Maltese Data Protection Act (tidigare kap. 440 och nu kap. 586) tillsammans med de tillägg under samma lag – ‘ DPA’
• Europeiska parlamentets och rådets reglering 2016/679, antagen 27 april 2016, för skyddandet av personlig data samt fri rörlighet av data. Här ingår även reguleringen 95/46/EC (General Data Protection Regulation) – ‘ GDPR’.
Samtliga ovanstående refererar vi gemensamt till som “dataskyddslagarna”.
Vad är personlig data?
Med personlig data menas all typ av information som identifierar dig som person, eller som kan identifiera en annan person. När det inte är möjligt för oss att använda oss av anonyma och/eller anonymiserade uppgifter (på ett sätt som inte identifierar någon användare av webbplatsen eller kunderna av våra tjänster), är vi ändå aktiva när det gäller att skydda din integritet. Vi jobbar alltid hårt för att skydda din personliga data.
Vi samlar personuppgifter på olika sätt, både digitalt via webbplatsen (antingen när du väljer att ge oss vissa uppgifter eller i vissa fall automatiskt eller från en tredje part) såväl som icke-digitalt (till exempel när du fyller i en fysisk form att dra nytta av en eller flera av våra tjänster).
Personlig data som vi samlar in från dig
Det finns olika kategorier av personlig data som vi samlar in om dig, nämligen:
Kontaktuppgifter:
• Förnamn
• Efternamn
• Adress
• Mobilnummer
• E-postadress
Registreringsdata:
• Användarnamn
• Lösenord
• Personnummer
• Land
• Kön
• Eventuella andra uppgifter som förs över i samband med användandet av Bank-ID
Marknadsföringsdata:
• Namn
• E-postadress
• Adress
• Intressen
• Bevis för att du accepterat regler och villkor (där detta krävs)
• Om du sagt nej till marknadsföring (via oss eller via en tredje part)
• Hemsidedata
• Identifieringsverktyg online (IP-adress och information från din webbläsare)
• Tid
Data för säkert spel:
• Förnamn
• Efternamn
• Personnummer
• Adress
• Mobilnummer
• E-postadress
• Land
• Transaktioner som godkänts och nekats
• Självexkluderingsdata
Självexkluderingsdata:
• Registreringsuppgifter
• Kontaktinformation
• Personnummer
• Information om självexkludering som t.ex. datum och tid
Spårningsdata:
• IP-adress
• Lokaliseringsdata
Finansiell information:
• Detaljer relaterade till din bank
• Kreditkortsinformation
• Transaktionsrelaterad information
Övrig information:
I vissa fall (till exempel om du är en kund, eller potentiell kund, av våra tjänster) kan vi begära ytterligare personuppgifter som ett sätt att säkert identifiera dig eller för ett annat liknande lagligt ändamål (vilket kommer att förklaras i tabellen nedan och/eller i en sammanfattad policy som kan ha länkat dig hit). Den kompletterande informationen vi kan begära av dig att kunna erbjuda dig våra tjänster inkluderar:
• Fler säkra identifieringsmetoder
• Adressbevis
• Bevis på betalning och pengarnas ursprung
• Dokumentation för verifiering (KYC)
Många av kategorierna av personuppgifter ovan samlas in direkt från dig (till exempel dina kontaktuppgifter och din registreringsdata). Vi kan emellertid också samla in personuppgifter från andra källor, inklusive dataföretag, offentligt tillgängliga databaser, gemensamma marknadsföringspartners, sociala medier och andra tredje parter. Vi kan också få personuppgifter om dig från en tredje part när vi behöver bekräfta din identitet, dina kontaktuppgifter eller viss finansiell information. Om så är fallet kommer vi att vidta alla åtgärder enligt lag för att ytterligare informera dig om källan till sådana personuppgifter samt kategorierna av personuppgifter vi samlar in och behandlar. Det finns vissa fall i lag där vi är specifikt förbjudna att avslöja sådan verksamhet för dig (till exempel när vi genomför kontroller för att motverka penningtvätt).
För en detaljerad beskrivning av orsakerna bakom varför vi använder oss av data inom kategorierna ovan (och alla andra specifika personuppgifter vi behandlar) samt motsvarande rättsliga grunder för att göra det, se "Vad vi använder dina personuppgifter till (Syftet med bearbetning) här.
För att se den information och personliga data som vi automatiskt samlar in när du besöker vår sida, kan du läsa vår policy för cookies som du finner i menyn längst ner på vår sida.
Social media
Om du väljer att koppla ett eller flera av dina konton i social media till vår sida (om möjligheten finns), kommer vissa kategorier av personlig data att delas med oss från leverantörerna av respektive konto i social media.
Hur och varför vi samlar personlig data
Som en övergripande regel kommer vi inte att samla in personlig data, alltså information som identifierar dig som person, som du inte personligen har godkänt att dela med oss. Det handlar om data som du ger oss när du registrerar dig, när du kontaktar oss, använder någon av våra tjänster eller använder en tjänst från en tredje part via vår sida. Det handlar även om när du manuellt begär att få tillgång till någon service som exempelvis att ta del av våra nyhetsbrev och erbjudanden här).
Om inget annat anges, eller krävs enligt gällande lagar och regler, kommer vi generellt att samla in personlig data endast vid tillfällen när:
• Vi måste kunna erbjuda dig de produkter och tjänster som du efterfrågar;
• Vi är bundna av lagar och regler att samla och behålla information under en bestämd tid; och
• Vi anser det vara nödvändigt och i vår verksamhets bästa intresse.
För en mer detaljerad beskrivning av anledningar till varför vi behandlar olika delar av din personliga data, och hur de olika kategorierna står på laglig grund i de områden vi verkar, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på [email protected].
Personlig data från en tredje part
Genom att ge oss tillgång till, eller tillåta oss att få tillgång till, personuppgifter relaterade till andra än dig själv, låter du oss veta att du har behörighet att skicka oss dessa personuppgifter. Det är ditt ansvar att se till att du har den lagliga rätten att lämna ut personuppgifter som behandlas i enlighet med vad som anges i den här integritetspolicyn.
Vad vi använder din personliga data till (anledningen till hantering)
Följande är en beskrivning (på ett så tydligt sätt som möjligt) av vad vi använder dina personuppgifter till, och vilka rättsliga grunder vi lutar oss mot för att kunna göra det. För mer detaljer om vad som menas med termer som "kontaktuppgifter", "registreringsdata" och andra kategorier av personuppgifter som används i tabellerna nedan, se avsnittet ovan om personlig data som vi samlar in från dig.
Vänligen notera att där vi kräver ditt godkännande har du möjligheten att ändra dig och ta tillbaka ditt godkännande när du så önskar (se noteringar nedan).
Användare av vår sida (kunder och icke kunder) samt användare av våra tjänster:
Anledning för hantering | Kategorier av personlig data | Laglig grund för hantering |
Registrera dig som ny spelare | Registreringsdata | Nödvändigt för att skapa kontrakt |
För att sköta vår kontakt och vår service till dig | Registreringsdata | Nödvändigt för att skapa kontrakt. I enlighet med krav från gällande lagar. |
AML/CTF och due diligence | Registreringsdata | I enlighet med krav från gällande lagar. |
För att kontrollera och utreda misstänkt beteende med syfte att hindra bedrägerier och liknande att drabba vår verksamhet | Registreringsdata | Försvarligt intresse (för att motverka bedrägeri). |
Skriva upp sig till nyhetsbrev eller liknande | Registreringsdata | Ditt medgivande. |
Krav på säkert spel och gränser i spelandet | Speldata | I enlighet med krav från gällande lagar. |
Stängning av kontot | Självexkluderingsdata | I enlighet med krav från gällande lagar. |
Vid pågående användning av våra tjänster:
Anledning för hantering | Kategorier av personlig data | Laglig grund för hantering |
Din möjlighet att ställa upp i en undersökning eller omröstning online | Registreringsdata/ | Ditt medgivande |
Underhålla och föra protokoll över våra system | Registreringsdata | Nödvändigt för att skapa kontrakt. |
Underhålla och utveckla vår relation med dig | Registreringsdata | Nödvändigt för att skapa kontrakt |
Hantera och genomföra betalningstransaktioner | Finansiell information | Nödvändigt för att skapa kontrakt. |
Kunna hålla dig med de tjänster som vi har på sidan - främst relaterat till onlinespelande | Registreringsdata/ | Nödvändigt för att skapa kontrakt. |
Krav på säkert spel och gränser i spelandet | Transaktions- och användardata | I enlighet med krav från gällande lagar. |
Stängning av kontot | Självexkluderingsdata | I enlighet med krav från gällande lagar. |
Lojalitetsprogram | Profildata | Försvarligt intresset |
Följa gällande lagar och regler inom alla jurisdiktioner | Kontaktinformation | I enlighet med krav från gällande lagar. |
Skriva upp sig till nyhetsbrev eller liknande | Registreringsdata/ | Ditt medgivande |
Kunna erbjuda dig marknadsföringsmaterial och information som du antingen önskat få från oss, eller som vi enligt lag är skyldiga att meddela dig | Marknadsföringsdata | Ditt medgivande (där detta krävs) |
Skulle vi behöva behandla dina uppgifter för ett nytt syfte i framtiden, som inte är relaterat till ovanstående, kommer vi att informera dig om sådan behandling i förväg och du kan utöva dina rättigheter att tacka nej i samband med sådan behandling.
Vänligen notera att vi utan vissa personuppgifter, kan det bli omöjligt för oss att tillhandahålla några eller alla tjänster du förväntar dig av oss. Vi kan inte heller garantera att vår sida fungerar som den förväntas göra.
Noteringar för godkännande
För att undvika alla tvivel, vill vi påpeka att i de begränsade fall där vi inte kan eller väljer att inte förlita oss på en rättslig grund (till exempel våra egna legitima intressen), kommer vi att behandla dina personuppgifter utifrån ditt samtycke. I de fall där vi hanterar data med ditt samtycke (vilket vi aldrig kommer att räkna med, men som vi ska ha erhållit på ett tydligt sätt från dig i de fall det sker), har du rätt att återkalla ditt samtycke när som helst på samma sätt som du lämnat det till oss.
Skulle du utöva din rätt att återkalla ditt samtycke (genom att skriva till oss på e-postadressen nedan) kommer vi att avgöra om det finns en rättslig grund för att behandla dina personuppgifter vid det tillfället (till exempel på grund av en laglig skyldighet som vi är föremål för) där vi skulle vara juridiskt auktoriserade (eller till och med skyldiga) att behandla dina personuppgifter utan att behöva ditt samtycke och i så fall meddela dig detta. När vi begär sådana personuppgifter kan du alltid neka, men om du inte vill ge oss nödvändiga uppgifter som vi behöver för att tillhandahålla begärda tjänster, kan vi inte nödvändigtvis tillhandahålla sådana tjänster (särskilt om samtycke är den enda laglig grund som är tillgänglig för oss).
Bara för att klargöra, är samtycke inte den enda grunden som tillåter oss att behandla dina personuppgifter. I det föregående avsnittet ovan pekade vi på de olika grunderna som vi lutar oss mot när vi behandlar dina personuppgifter för specifika ändamål.
Kontroll att personlig data är uppdaterad
Alla rimliga ansträngningar görs för att behålla all personlig information aktuell och så noggrann som möjligt. Du kan när som helst kontrollera informationen vi håller om dig genom att kontakta oss på det sätt som förklaras här. Om du hittar några felaktigheter, kommer vi att korrigera dem och vid behov, ta bort dem. Vänligen se här för en detaljerad lista över dina lagliga rättigheter i enlighet med gällande lagstiftning om dataskydd.
Direktmarknadsföring
Vi skickar bara post, meddelanden och annan kommunikation relaterad till marknadsföring där vi har behörighet att göra det enligt lag. I de flesta fall är vi beroende av ditt samtycke att göra det (speciellt där vi använder elektronisk kommunikation). Om du vid något tillfälle inte längre vill ha direktmarknadsföring från oss, ber vi dig att kontakta oss genom att skriva till oss här eller uppdatera dina inställningar på någon av våra sajter eller appar (om tillämpligt).
När det gäller direktmarknadsföring som skickas via elektronisk kommunikation (där vi är lagligt behöriga att göra det) kan du enkelt avanmäla dig via inställningarna på ditt spelkonto. Vi skickar endast ut till de som godkänt att ta emot sådan marknadsföring, och stänger omedelbart av alla som registrerat sig i det statliga systemet för Spelpaus. Tänk dock på att informationen från Spelpaus når oss först när du gör ett nytt inloggningsförsök efter att du har stängt av dig i det nationella registret. Om informationen måste nå dig enligt lag, kommer vi fortfarande att göra utskicket. Dessa meddelanden kan du inte stänga av.
Överföring till tredje land
I allmänhet lagras och bearbetas de uppgifter vi behandlar om dig (insamlade via webbplatsen, någon av våra appar eller på annat sätt) inom Europeiska unionen (EU) / Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) eller något annat land utanför EES som EU-kommissionen bedömer ha en hög skyddsnivå (de så kallade "vitlistade" länderna som anges här: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection_en). I vissa fall kan det vara nödvändigt för oss att överföra dina personuppgifter till ett land utanför EES som inte beaktas av EU-kommissionen som ett garanterat säkert land (till exempel om en eller flera av våra dataprocessorer finns där). Det kan handla om att genomförandet av en transaktion kräver att vi avslöjar dina personuppgifter med en bank belägen utanför EES.
I sådana fall, förutom alla lämpliga skyddsåtgärder som vi under alla omständigheter vidtar för att skydda dina personuppgifter, har vi infört ytterligare åtgärder. Vi har till exempel säkerställt att mottagaren är bunden av EU:s standardavtalsklausuler (EU-modellklausuler) som syftar till att skydda dina personuppgifter som om det vore en överföring inom EES. Du har rätt att erhålla en kopia av dessa åtgärder genom att kontakta oss.
Kommunikation över internet
Du kommer att vara medveten om att data som skickas via Internet kan överföras över internationella gränser, även där avsändare och mottagare av information finns i samma land. Vi kan inte hållas ansvarig för vad som görs eller utelämnas av dig eller någon tredje part i samband med personuppgifter innan vi tar emot det inklusive, men inte begränsat till, överföringar av personuppgifter från dig till oss via ett land som har en lägre nivå av dataskydd än det som finns i Europeiska unionen. Det kan gälla, men är inte begränsat till, parter som WhatsApp, Skype, Dropbox osv.
Dessutom accepterar vi inget ansvar för säkerheten av dina uppgifter under transport via internet, såvida inte vårt ansvar uttryckligen framgår av en lag på Malta .
Autoriserad delning
Utan att det påverkar något i denna sekretesspolicy, och för att garantera fullständig öppenhet, förbehåller vi oss rätten att avslöja (och på annat sätt behandla) relevanta personuppgifter som gäller för dig (inklusive i vissa fall relevanta IP-adresser) till auktoriserade tredje parter i eller utanför EU/EES om sådan information är tillåten att avslöja enligt lagen om uppgiftsskydd (oavsett om du har lämnat ditt samtycke). Detta inkluderar, men inte begränsat till, följande:
1. För att förhindra, upptäcka eller spåra bedrägerier (till exempel om du lämnar falsk eller vilseledande information om dig själv eller försöker att utgöra någon annan, kan vi avslöja eventuell information vi kan ha om dig i vårt arbete för att hjälpa någon typ av utredning om dina handlingar);
2. Om Casino Gami är inblandat i en fusion, försäljning, omstrukturering, förvärv, uppdrag eller överföring.
3. För att skydda och försvara våra rättigheter (inklusive rätten till egendom), säkerheten för våra affiliates, säkerheten för användare av vår webbplats och även din egen säkerhet;
4. För att skydda oss mot felaktigt användande och icke-auktoriserat användande av vår sida eller våra tjänster;
5. För något ändamål som kan vara nödvändigt för utförandet av ett avtal som du kan ha ingått med oss (inklusive begäran om tillhandahållande av tjänster av tredje part) eller för att vidta åtgärder på din begäran innan du ingår ett avtal;
6. För att följa skyldigheter enligt lag som kan uppstå som svar på en domstols dagordning eller order eller liknande officiell begäran om personuppgifter;
7. I fall där det uttryckligen kan tillåtas eller krävas av någon tillämplig lag (t.ex. enligt lagstiftning om penningtvätt)
Delande av personlig data med andra kategorier av mottagare
Relevanta uppgifter kommer också att offentliggöras eller delas (i alla fall i enlighet med dataskyddslagarna) till/med medlemmar och personal i Casino Gami , till/med andra enheter inom Kanon Gaming Limited (till exempel i enlighet med säkert spel/spelförpliktelser) och/eller till/med anknutna enheter och/eller underleverantörer som är etablerade inom Europeiska unionen om de är relevanta för något av de ändamål som anges i denna sekretesspolicy (inklusive våra tjänsteleverantörer som underlättar webbplatsens funktionalitet och/eller någon tjänst du kanske behöver). Personliga uppgifter delas endast av oss för att tillhandahålla de tjänster du begär av oss eller av annan laglig anledning (inklusive auktoriserade uppgifter som inte kräver ditt samtycke).
Auktoriserade uppgifter kommer endast att delas i enlighet med lagen om dataskydd (till exempel är alla våra processorer bundna av kraven i nämnda dataskyddslagar, inklusive en strikt skyldighet att behålla all information som de får konfidentiell och för att se till att deras anställda/personal också är bunden av liknande skyldigheter). De nämnda tjänsteleverantörerna (våra processorer) är också bundna av ett antal andra skyldigheter (särskilt artikel 28 i GDPR). Dina personuppgifter kommer aldrig att delas med tredje part för deras marknadsföringsändamål (om du inte ger ditt samtycke till det). De tredje parter som vi kan avslöja och/eller dela med oss av dina personuppgifter till är vid datumet för skrivandet av integritetspolicyn:
Namn på tredje part | Anledning för delande |
SendGrid | E-postadresser för marknadsföring |
Säkerhet
Den personliga information som vi kan hålla på (och/eller överföra till våra affiliates/partners/underleverantörer, beroende på vad som är fallet) kommer att ligga i säkert förvar i enlighet med vår interna säkerhetspolitik och gällande lagar. Vi använder rimliga ansträngningar för att skydda sekretessen för alla dina personuppgifter som vi behandlar och granskar regelbundet (samt förbättrar) våra tekniska och administrativa förfaranden så att dina uppgifter skyddas från:
• Obehörig åtkomst
• Felaktig användning
• Obehörig modifiering
• Olovlig förstörelse eller oavsiktlig förlust
För detta ändamål har vi implementerat en policy för säkerhet, regler och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda de personuppgifter som vi kan ha under vår kontroll. Alla våra anställda, på annat sätt anslutna samt våra dataprocessorer (inklusive specifika underleverantörer, inklusive molntjänstleverantörer etablerade inom Europeiska unionen), som kan ha tillgång till och är associerade med behandlingen av personuppgifter, är vidare skyldiga att (enligt kontrakt) respektera sekretessen av våra användares eller kunders personuppgifter samt andra skyldigheter enligt lagar om skydd av personuppgifter.
Trots allt ovan kan vi inte garantera att en datatransmission eller ett lagringssystem kan vara 100% säkert. För mer information om våra säkerhetsåtgärder, vänligen kontakta oss via e-post till vår kundtjänst. Godkända tredje parter och leverantörer av externt/tredje part, med tillåten tillgång till din information (enligt vad som beskrivs i denna integritetspolicy) är särskilt skyldiga att tillämpa lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som kan vara nödvändiga för att skydda personuppgifterna som behandlas från obehöriga eller oavsiktligt avslöjande, förlust eller förstörelse och från olagliga former av behandling. Som nämnts ovan är de nämnda tjänsteleverantörerna (våra dataprocessorer) också bundna av ett antal andra skyldigheter i enlighet med dataskyddslagarna (särskilt artikel 28 i GDPR).
Retentionperioder
Vi behåller dina personuppgifter endast så länge som nödvändigt (med hänsyn till det syfte som det ursprungligen erhölls för). Kriterierna vi använder för att bestämma vad som är "nödvändigt" beror på de aktuella personuppgifter och det specifika förhållandet vi har med dig (inklusive dess varaktighet).
Vår normala praxis är att avgöra om det finns någon specifik EU- och/eller maltesisk lag (till exempel skattelagstiftning eller bolagsrätt) som tillåter eller till och med ålägger oss att behålla vissa personuppgifter under en viss tid (i vilket fall vi kommer att behålla personuppgifterna under den maximala perioden som anges i någon sådan lag). Till exempel måste data som kan anses vara "bokföring" hållas i tio (10) år. Vi är också föremål för ett antal regler som är specifika för spelbranschen - till exempel de kring specifika spelregler och säkert spelande. I vissa fall (till exempel i fråga om permanenta självuteslutningar) är vi lagligen skyldiga att behålla dina personuppgifter (namn, efternamn, personnummer osv.) på obestämd tid.
Vi måste också avgöra om det finns några lagar och/eller avtalsbestämmelser som kan åberopas av dig och/eller tredje part mot oss och/eller tredje part och i så fall vilken tidsperiod som gäller för sådana åtgärder (det är vanligtvis fem (5) år). I det senare fallet kommer vi att behålla alla relevanta personuppgifter som vi kan för att behöva försvara oss mot eventuella anspråk, utmaningar eller andra åtgärder av dig och/eller tredje part för den tid det är nödvändigt. Om dina personuppgifter inte längre krävs av oss, kommer vi antingen att säkert radera eller anonymisera de aktuella personuppgifterna.
Bearbetning för forskning och av statistiska skäl
Forskning och statistik som använder användar- eller kundinformation utförs endast så att vi kan förstå våra användares och/eller kunders behov, utveckla och förbättra våra tjänster/aktiviteter och/eller för filantropiska mål som är representativa för Kanon Gamings syfte. Under alla omständigheter kommer vi alltid att försäkra oss för att få samtycke som vi lagligen behöver från dig på förhand. Som i alla andra fall kommer vi också att se till att alla lämpliga skyddsåtgärder vidtas som det är nödvändigt.
Länkar till tredje parter
Länkar som vi tillhandahåller till webbplatser från en tredje part är tydligt markerade och vi är inte på något sätt ansvarigt för (ej heller kan vi anse att vi stöder på något sätt) innehållet på sådana webbplatser (inklusive eventuella tillämpliga integritetspolicys och databehandlingar).
Cookies
När du besöker vår webbplats samlar vi in vissa kategorier av personuppgifter automatiskt genom att använda cookies och liknande teknik. För mer detaljerad information inklusive vilka cookies som finns och hur och varför vi behandlar sådan data på detta sätt (inklusive skillnaden mellan nödvändiga och icke-nödvändiga cookies), läs vår detaljerade men lättlästa Policy för Cookies.
Minderåriga
Webbplatsen och våra tjänster är inte avsedda att användas av personer under 18 år och därför kommer vi aldrig avsiktligt att samla in personuppgifter från sådana personer. Om du är under ålder av samtycke, kontakta och få dina föräldrars eller vårdnadshavares tillstånd att använda sajten och använda våra tjänster.
Dina rättigheter under datalagringsdirektivet
Innan vi adresserar någon begäran du gör med oss kan vi först behöva verifiera din identitet. Vi kommer alltid att försöka agera på dina önskemål så snabbt som möjligt. Som förklaras i avsnittet för retentionsperioder ovan, kan vi behöva behålla vissa personuppgifter för att uppfylla våra lagliga lagringsskyldigheter. Det är också för att slutföra transaktioner som du begärt före ändringen eller borttagningen av dina uppgifter.
Dina lagstadgade rättigheter inkluderar:
• Din rätt till åtkomst
• Din rätt till rättelse
• Din rätt till radering (rätten att glömmas bort)
• Din rätt till datarestiktion
• Din rätt till förflyttning av data
• Din rätt att ta tillbaka godkännande (där vi behövt ditt godkännande)
• Din rätt att protestera mot viss hantering och användning
• Din rätt att rikta ett klagomål
Din rätt till åtkomst
Du kan när som helst begära att vi bekräftar huruvida vi behandlar personuppgifter som berör dig. Om så är fallet har du rätt att få tillgång till dessa personuppgifter och till följande:
• Vilken personlig data vi har;
• Varför vi har tillgång till den;
• Vem vi delar den med;
• Hur länge vi tänker spara den (om vi har möjlighet att svara);
• Om vi överför den till andra länder och jurisdiktioner, och i så fall hur vi skyddar den;
• Vilka dina rättigheter är;
• Hur du kan rikta ett klagomål;
• Vart vi fick din personliga data från;
• Om vi har utfört något automatiserat beslutsfattande som baserat sig på din information.
På begäran ska vi (utan att påverka andras rättigheter och friheter inklusive vår egen) ge dig en kopia av de personuppgifter som behandlas inom en månad efter mottagandet av begäran, vilken period kan förlängas med två månader vid behov, med hänsyn till komplexiteten och antalet begäranden. Vi ska informera dig om en sådan förlängning inom en månad efter mottagandet av begäran tillsammans med orsakerna till förseningen.
Din rätt till rättelse
Du har rätt att be oss rätta till felaktiga personuppgifter och att slutföra ofullständiga personuppgifter om dig. Vi kan försöka verifiera noggrannheten i uppgifterna innan vi åtgärdar det. Vissa uppgifter kommer direkt från bank eller myndigheter, och vi har då ingen möjlighet till ändring utan kommer be dig att kontakta tredje part för att ändra uppgifterna hos leverantören av informationen. Den kommer då även att uppdateras hos oss.
Din rätt till radering (rätten att glömmas bort)
Du har rätt att be oss att radera dina personuppgifter och vi ska följa utan otillbörlig dröjsmål men endast där:
• Personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de samlades in. eller
• Du har tagit tillbaka ditt godkännande (där ditt godkännande har behövts för tillgång till uppgifterna) och vi inte har någon annan laglig grund för att behålla din personliga data, eller
• Du har med positivt utslag fått genom ett klagomål, (se nedan); eller
• Din personliga data har hanterats olagligt, eller
• Det finns ett avgjort domslut gällande din data mot vår verksamhet, eller
• Ett särskilt fall har uppstått som berör rättigheterna för barn och minderåriga.
Vi kommer aldrig vara juridiskt bundna att följa din borttagningsförfrågan om behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för:
• Din rätt till rättelse
• Din rätt till radering (rätten att glömmas bort)
• Din rätt till datarestiktion
• Din rätt till förflyttning av data
• Din rätt att ta tillbaka godkännande (där vi behövt ditt godkännande)
• Din rätt att protestera mot viss hantering och användning
• Din rätt att rikta ett klagomål
Din rätt till datarestriktion
Du har rätt att be oss begränsa (det vill säga lagra men inte använda vidare) dina personuppgifter, men endast där:
• Noggrannheten i dina personuppgifter är ifrågasatt (se din rätt till rättelse) under en period som gör det möjligt för oss att verifiera riktigheten av personuppgifterna; eller,
• Bearbetningen är olaglig och du motsätter dig radering av dina personuppgifter; eller,
• Vi inte längre behöver personuppgifterna för de syften som de samlades in men du behöver personuppgifterna för att skapa, utöva eller försvara juridiska påståenden; eller,
• Du har utövat din rätt att protestera eller lämna ett klagomål, och vi behöver spara informationen som underlag i ärendet.
Efter din begäran om begränsning, med undantag för att lagra dina personuppgifter, kan vi bara behandla dina personuppgifter:
• Där vi har ditt godkännande; eller,
• För att fastställa, försvara eller bevisa i ett juridiskt tvistemål; eller,
• För att skydda rättigheterna för en annan person eller ett företag; eller,
• Vid anledningar som är i allmänhetens intresse.
Din rätt till förflyttning av data
Du har rätt att be oss att tillhandahålla dina personuppgifter (som du har lämnat till oss) i ett strukturerat, vanligt, maskinläsbart format, eller (om det är tekniskt möjligt) att få det "skickat" direkt till en annan datakontrollant, förutsatt att detta inte påverkar andras rättigheter och friheter negativt. Denna rätt gäller endast där:
• Behandlingen är baserad på ditt samtycke eller om utförandet av ett kontrakt med dig; och
• Behandlingen sker automatiskt
Din rätt att ta tillbaka godkännande (där vi behövt ditt godkännande)
Se vår notering om godkännande av personlig data för mer information om den här rätten (som du kan använda dig av när som helst).
Din rätt att protestera mot viss hantering och användning
• I de fall där vi endast behandlar dina personuppgifter när det är: 1.) nödvändigt för utförandet av en uppgift som utförs i allmänhetens intresse eller 2.) när behandlingen är nödvändig för de legitima intressen som vi förfogar över eller av en tredje part, har du rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter av oss. Om en invändning görs, ska behandlingen av uppgifter upphöra, om inte vi som kontrollant ger övertygande och legitima grunder som kräver fortsatt databehandling som överstiger de invändningar som du eventuellt har tagit upp.
• När dina uppgifter behandlas för direkt marknadsföring har du rätt att när som helst göra invändningar mot behandlingen av dina personuppgifter, vilket inkluderar profilering i den mån det är relaterat till sådan direktmarknadsföring.
• För att undvika alla tvivel, när vi behandlar dina personuppgifter då det är nödvändigt för utförandet av ett kontrakt, då det är nödvändigt för att följa en lag som vi är föremål för eller då behandlingen är nödvändig för att skydda dina vitala intressen eller en annan fysisk person, ska denna allmänna rätt till invändning inte bestå.
Din rätt att rikta ett klagomål
• Du har också rätt att lämna in klagomål till lämplig tillsynsmyndighet. Den behöriga myndigheten i Malta är Office of Information and Data Protection Commissioner (OIDPC).
• Vi ber att du försöker lösa eventuella problem som du kan ha med oss först (även om du självklart har rätt att kontakta den berörda myndigheten när som helst)
Vad vi kräver från dig
Som en av de säkerhetsåtgärder vi genomför, kan vi behöva verifiera din identitet för att säkerställa att vi inte avslöjar eller delar personuppgifter med obehöriga personer innan vi är i stånd att hjälpa dig att utöva dina rättigheter enligt ovan.
Tidsgräns för svar
Vi försöker att svara på alla legitima förfrågningar inom en månad från mottagandet av dem. I vissa speciella fall (till exempel om ärendet är särskilt komplext eller om du skickar oss flera förfrågningar) kan det ta oss längre än en månad. I sådana fall meddelar vi dig följaktligen och håller dig uppdaterad.
Kanon Gaming - företagsinformation
Kanon Gaming är det företag som ansvarar för hanteringen av din personliga data på den gällande sidan, i enlighet med vad som beskrivits ovan. Om du har några frågor kring detta kan du skicka e-post till [email protected] eler skriva ett brev till Kanon Gaming Ltd., Mdina Road, Zebbug, ZBG9018, Malta. Du kan även ringa oss om du önskar (endast på engelska och under kontorstid) på telefonnummer (+356)27040626. Tänk på att samtalet inte är kostnadsfritt, och räknas som utlandssamtal till Malta. Om du ringer ska du be att få tala med vår Data Protection Officer.
Vill du komma i direkt kontakt med vår Data Protection Officer, är hennes namn Sarolta Sebes och du når henne på e-post [email protected].
Uppdateringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra, lägga till och/eller ta bort delar av denna integritetspolicy när som helst. Om du är en befintlig kund med vilken vi har ett avtalsförhållande, ska du informeras av oss om ändringar som gjorts i denna policy (samt andra villkor som är relevanta för sajten). Vi ska också arkivera och lagra tidigare versioner av vår policy för din recension. Som användare av sajten med vilken vi inte har något avtalsförhållande eller ett lagligt spårningssätt är det i ditt intresse att regelbundet söka efter uppdateringar av denna policy (som anses vara effektiv från det datum den publiceras på webbplatsen), om våra försök att meddela dig sådana uppdateringar inte når dig. Du har rätt att be oss rätta till felaktiga personuppgifter och slutföra ofullständiga personuppgifter om dig. Vi har rätt att verifiera noggrannheten i uppgifterna innan vi åtgärdar en ändring.